18 Mayıs 2015 Pazartesi

Kep ( Kayıtlı Elektronik Posta )

Elektronik ortamda bilgi ve belge paylaşımında yaygın olarak kullanılmakta olan elektronik posta, ve işlemlerin daha hızlı ve daha kolay yapılmasına olanak sağladığı için önemli bir araçtır. Ancak elektronik posta ile haberleşmenin taraflar arasında teknik olarak güvenli ve hukuken geçerli bir şekilde yapılabilmesi için ilave güvenlik hizmetlerine gereksinim duyulmaktadır. Bu ihtiyaçları karşılamak üzere geliştirilen kayıtlı elektronik posta (KEP), elektronik iletilerin, gönderimi ve teslimatı da dâhil olmak üzere kullanımına ilişkin olarak hukukî delil sağlayan, elektronik postanın nitelikli şeklidir. KEP sistemine ilişkin hizmetler Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılar tarafından verilmektedir. KEP sistemi içerisinde bir elektronik iletinin gönderilmesi ve alınması dışında elektronik belgelerin saklanması, güvenli iletişim ve elektronik ortamda güvenilir üçüncü taraf hizmetleri gibi katma değerli hizmetler de sunulabilmektedir.

Ülkemizdeki mevzuatta ilk defa 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu ile kayıtlı elektronik posta sistemine atıf yapılmış olup, tacirler arasındaki, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin elektronik ortamdaki ihbarların veya ihtarların kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılacağı hüküm altına alınmıştır. Ayrıca, yine aynı Kanun ile Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na KEP sistemi ile ilgili ikincil düzenlemeleri yapma yetkisi ve görevi verilmiştir.

Mevzuat
13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’nun: kayıtlı elektronik postaya ilişkin hükümleri:
·    18 inci maddesinin üçüncü fıkrası: “Tacirler arasında, diğer tarafı temerrüde düşürmeye, sözleşmeyi feshe, sözleşmeden dönmeye ilişkin ihbarlar veya ihtarlar noter aracılığıyla, taahhütlü mektupla, telgrafla veya güvenli elektronik imza kullanılarak kayıtlı elektronik posta sistemi ile yapılır.”
·    1525 inci maddesinin ikinci fıkrası: “Kayıtlı elektronik posta sistemine, bu sistemle yapılacak işlemler ile bunların sonuçlarına, kayıtlı posta adresine sahip gerçek kişilere, işletmelere ve şirketlere, kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcılarının hak ve yükümlülüklerine, yetkilendirilmelerine ve denetlenmelerine ilişkin usul ve esaslar Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bir yönetmelikle düzenlenir. Yönetmelik bu Kanunun yayımı tarihinden itibaren beş ay içinde yayımlanır.”

25/08/2011 tarih ve 28036 sayılı Resmi Gazete
06.06.2012 tarih ve 2012DK-15259 sayılı Kurul Kararı

Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcılar



KEPHS
--- REMSP
BaşŸvuru Tarihi
---
Application Date
Faaliyete BaşŸlama Tarihi
---
Commence Date

Durum
---
Current Status

Alan Adı
---
Domain Name


İletişŸim
---
Contact
---
03/05/2012
10/09/2012
Faaliyetine devam etmektedir
---
In operation
hs01.kep.tr
Adres:
Şehit Teğmen Kalmaz Cad.No: 2 06101
Ulus/ANKARA

Tel: +90 (312) 509 50 00
Faks:+90 (312) 309 51 44

---
28/09/2012
28/12/2012
Faaliyetine devam etmektedir
---
In operation
hs02.kep.tr
Adres:
Sögütözü Cad.No:4 Sögütözü / ANKARA, ŸRKIYE

Tel: +90 (312) 218 81 00
Faks: +90 (312) 218 81 09

---
28/11/2012
25/02/2013
Faaliyetine devam etmektedir
---
In operation
hs03.kep.tr
Adres:
19 Mayıs Mah. 19 Mayıs Cad.No:4 Nova-Baran Plaza Kat 18 34360
ŞişŸli/İSTANBUL, ŸRKIYE

Tel: +90 (212) 368 60 00
Faks: +90 (212) 368 60 90


Kayıtlı Elektronik Posta Hakkında Sıkça Sorulan Sorlar

Kayıtlı Elektronik Posta (KEP) Nedir?
Kayıtlı elektronik posta (KEP), yasal olarak geçerli ve teknik olarak güvenli elektronik posta olarak tanımlanmaktadır. KEP, bilinen elektronik postaya ilave olarak elektronik postanın;

·    Göndericisi görünen kişi/kuruluş tarafından gönderilip gönderilmediği,
·    Alıcıya ulaşıp ulaşmadığını ve ne zaman ulaştığı,
·    Alıcısı tarafından okunup okunmadığı ve
·    İhtiyaç duyulması halinde elektronik postaya yeniden erişilebilmesi ile ilgili delil hizmetlerini sunan bir sistemdir.

KEP hesabını nereden alabilirim?
Kayıtlı Elektronik Posta hesabı almak için başvurulması gereken Kayıtlı Elektronik Posta Hizmet Sağlayıcıları Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun http://www.btk.gov.tr/bilgi_teknolojileri/kayitli_elektronik_posta/kephs.php internet sayfasında yayımlanmaktadır.

KEP ile neler yapabilirim?
KEP sistemiyle resmi, özel ve ticari her türlü belge veya yazı, kurumlar ve şahıslar arasında elektronik posta ile gönderilip alınabilmektedir. Başka bir deyişle yasal geçerli olarak elektronik yazışma ve bildirim (beyanname, bildirge, başvuru, bildirim, ihtar, ihbar, vb.) yapılabilmektedir. Kurum içi ve kurumlar arası yazışmalar, kamu kurumları ile özel sektör kuruluşları, vatandaşlar (gerçek ve tüzel kişiler) arasındaki her türlü yasal bildirim yapılması, belge gönderilmesi, elektronik fatura gönderilmesi, banka yatırım/kredi/kredi kartı hesap ekstreleri, online alışveriş siparişleri ve diğer her nevi sipariş gönderilmesi/alınması, dilekçe, başvurular, sözleşmeler, ihale teklifleri gibi sayısız alanda kullanılabilmektedir. Kâğıt, arşiv, postalama ve işlem maliyetlerinin düşürülmesi ve zaman kayıplarının azaltılmasıyla bürokrasinin daha etkin işlemesine, resmi ve ticari işlemlerin hızlı yapılmasına, ticari faaliyetlerin verimli yürütülmesine ve çevrenin korunmasına yüksek oranda katkı sağlamaktadır.

KEP kullanmak için elektronik imza almam gerekiyor mu?
Kayıtlı elektronik posta sisteminde gönderim yapabilmek için elektronik imza sahibi olunması gerekmektedir. Ancak sadece alıcı olarak KEP hesabını kullanacak olan kullanıcıların elektronik imza sahibi          olması           gerekmemektedir.           Elektronik         imza           almak           için http://www.btk.gov.tr/bilgi_teknolojileri/elektronik_imza/eshs.php adresinde yer alan Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılara başvurabilirsiniz.


Birden fazla KEP hesabı alabilir miyim?
Evet. Gerçek veya tüzel kişiler aynı veya faklı KEPHS’den birden fazla hesap açabilirler. KEP hesabı kullanmak zorunda mıyım?
Kayıtlı  elektronik  posta sistemine ilişkin  düzenlemelerde  kullanıma ilişkin  herhangi  bir zorunluluk
bulunmamaktadır. Ancak Elektronik Tebligat Yönetmeliği’nin “Elektronik tebligat hizmetinden yararlanma“ başlıklı 7’nci maddesi uyarınca anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlere, elektronik yolla tebligat yapılması zorunludur. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder